Dynamický nákupní systém
Dynamický nákupní systém
Dynamický nákupní systém (DNS) je ve smyslu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, plně elektronický, otevřený systém pro zadávání veřejných zakázek, jejichž předmětem je pořízení bežného, obecně dostupného zboží a služeb. Zavedením DNS si zadavatel zajišťuje možnost průběžných nákupů dle aktuální potřeby v rámci dané komodity. Po celou dobu trvání DNS je každému dodavateli umožněno požádat o jeho zařazení do tohoto systému.
Zavedení DNS umožňuje:
- relativně rychlé pořízení zboží a služeb spadajících do podlimitního či nadlimitního režimu,
- jednodušší administraci veřejné zakázky,
- možnost uzavření smlouvy před uplynutím zákonných lhůt pro podání námitek ze strany dodavatelů,
- řešení nákupů ad hoc,
- menší nároky na plánování nákupů na kalendářní rok,
- pro řešitele komfortní způsob nákupu bez nadměrné administrativy,
- účast malých a středních podniků.
Informace k zadávání veřejných zakázek v DNS Vám poskytnou příslušní zaměstnanci PS-NL.
Administrace veřejných zakázek v DNS
Helena Sedláčková
DNS - AV technika; tonery; tiskárny, kopírky, multifunkce
Michaela Vítková
DNS - výpočetní technika, laboratorní a měřící technika
Ing. Hana Pešková
DNS - kancelářské potřeby, čisticí prostředky a hygienické potřeby, propagační předměty
Zavedené DNS
Dynamický nákupní systém na audiovizuální techniku (II.)
Dynamický nákupní systém na dodávky čisticích prostředků a hygienických potřeb (II.)
Dynamický nákupní systém na dodávky kancelářských potřeb (II.)
Dynamický nákupní systém na nábytek pro ZČU (II.)
Dynamický nákupní systém na laboratorní a měřící techniku (III.)
Dynamický nákupní systém na propagační předměty (II.)
Dynamický nákupní systém na software (III.)
Dynamický nákupní systém na tiskárny, kopírky, multifunkce (II.)
Dynamický nákupní systém na dodávky tonerů, válců do tiskáren a kopírek (II.)
Specifikace předmětu veřejné zakázky
Předmět veřejné zakázky je nutné vždy popsat tak, aby potenciální dodavatel předmětu veřejné zakázky mohl učinit svoji nabídku, tj. aby mu vznikla jasná představa o tom, co vlastně zadavatel (řešitel) poptává. Požadavky zadavatele (řešitele) musí být oprávněné ve vztahu k jeho potřebám. Znamená to, že zadavatel (řešitel) musí stanovit takové minimální parametry, které budou odpovídat nezbytným parametrům pro naplnění jeho potřeby.
Není-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, nesmí zadavatel zvýhodnit nebo znevýhodnotit určitého dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky stanoví prostřednictvím přímého či nepřímého odkazu na (i) určité dodavatele nebo výrobky, nebo (ii) patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Takový odkaz lze výjimečně použít, pokud stanovení technických podmínek nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. U každého takového odkazu zadavatel musí uvést možnost nabídnout rovnocené řešení.
Odkazuje-li technická specifikace na jediný možný výrobek, je takový popis v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.
Výjimečně lze odkaz na konkrétní výrobek použít, a to tehdy, když nelze požadované zboží či služby popsat jiným způsobem nebo v případě nezbytnosti pořídit konrétní výrobek např. z důvodu kompatibility. Toto pravidlo je třeba využívat a vykládat restriktivně. Pořizuje-li zadavatel např. krytku objektivu k již zakoupenému fotoaparátu, pak je uvedení konkrétní značky namístě (NIKOLIV NAOPAK).
Informace pro řešitele
1. ZÁMĚR (zadává řešitel)
- Zadání záměru do SEZ
- Při zadání Vašeho záměru do SEZ se vygeneruje ID číslo, které následně uveďte do elektronické žádanky v systému Magion
2. VYHODNOCENÍ ZÁMĚRU (vyhodnocuje OPR)
- režim Nadlimitní - řízení DNS
Pokud byl Váš záměr vyhodnocen s možností nakoupit zboží či službu prostřednictvím DNS, vyplňte tabulku (viz níže) náležící příslušné komoditě a přidejte ji jako přílohu žádanky.
Tabulky (přílohy) k jednotlivým komoditám DNS
- AV technika
- Výpočetní technika (počítače, notebooky, skenery, IP telefony, příslušenství apod.) - pracoviště CIV připravilo šablony pro nákup ICT
- Tiskárny, kopírky a multifunkce
- Nábytek
- Laboratorní a měřící technika
- Propagační předměty
- Software
- Čistící prostředky a hygienické potřeby
- Tonery, válce do tiskáren a kopírek
- Kancelářské potřeby
- Tiskové služby - zajišťuje Univerzitní knihovna, odd. Vydavatelství
V případě, že výslovně v rámci tabulky neuvedete požadavek na vyhodnocení podaných nabídek na základě více hodnotících kritérií, bude hodnocení provedeno vždy na základě nejnižší nabídkové ceny. Při požadavku na hodnocení nabídek na základě více kritérií je nezbytné konkretizovat dílčí hodnotící kritéria včetně jejich váhy.
Bližší informace ke specifikaci předmětu veřejné zakázky
3. VYSTAVENÍ ŽÁDANKY (zadává řešitel)
3. VYSTAVENÍ ŽÁDANKY (zadává řešitel)
- žádanky se vystavují v elektronické podobě v EIS Magion dle platných interních předpisů; přílohou žádanky musí být vyplněná tabulka DNS (viz výše)
4. ZPRACOVÁNÍ ŽÁDANKY VČETNĚ PODKLADŮ k DNS (vyřizuje PS-NL)
- předaná žádanka je zařazena do nejbližšího kola DNS pro danou komoditu
5. ADMINISTRACE VÝZEV V DNS (administruje PS-NL)
- zadání veřejné zakázky v DNS trvá cca 4-6 týdnů (lhůta pro podání nabídek musí činit min. 10 dnů)
- na základě požadavku řešitele lze administrovat VZ samostatně bez spojení s dalšími obdobnými nákupy; takové řízení probíhá ve většině případů pro komodity Laboratorní a měřicí technika a SW
- v případě potřeby upřesnit či doplnit údaje je řešitel kontaktován pracovníky PS-NL
- vyhodnocení nabídek provádí odborné pracoviště (u výpočetní a AV techniky CIV) nebo řešitel (v případě samostatné výzvy pro jediného řešitele)
- PS-NL po uzavření smlouvy vyzývá vybraného dodavatele k poskytnutí plnění a informuje řešitele o uzavřené smlouvě